Attitudes and behavior of drinking adults until 40 year of life towards beer

Authors

  • A. Suszek-Namroży Akademia Morska w Gdyni, Morska 81-87, 81–225 Gdynia, Wydział Przedsiębiorczości i Towaroznawstwa, Katedra Towaroznawstwa i Zarządzania Jakością
  • K. Mironiuk Akademia Morska w Gdyni, Morska 81-87, 81–225 Gdynia, Wydział Przedsiębiorczości i Towaroznawstwa, Katedra Towaroznawstwa i Zarządzania Jakością

Keywords:

consumer, beer consumption, beer market in Poland

Abstract

Beer is one of the most popular alcohol beverage among Poles. It is being consumed at least a couple times a year, by almost 73% of adults, which gives about 23 million consumers. The aim of the study was to cognize attitudes and behavior of people between 18–40 year of life towards beer. Drinking occasionally was manifested by 38,74% of respondents, and the most popular place of consumption turned out to be bars and pubs (35,14%). Almost 40% of analyzed group was choosing places that offered a variety of imported beers and locally brewed ales. Desire to look for and to try craft beers was suggested by 62% of respondents.

References

Boratyńska, K., 2009, Rynek piwa w Polsce i perspektywy jego rozwoju, Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie, Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej, nr 75, s. 5–15.

[2] Chodkiewicz, J., 2006, Picie alkoholu oraz wiedza o jego działaniu wśród studentów łódzkich szkół wyższych, Alkoholizm i Narkomania, t. 19, nr 2, s. 107–119.

[3] Jąder, K., 2013, Preferencje i zachowania zakupowe studentów na rynku piwa, Journal of Agribusiness and Rural Development, nr 3(29), s. 29–39.

[4] Kotlarz, J., Minta S., 2014, Ocena preferencji konsumentów w kontekście jakości piwa, XI Sesja Naukowa „Wyzwania zarządzania jakością”, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków.

[5] KPMG, Raport w Polsce, 2014, Rynek napojów alkoholowych w Polsce, część I.

[6] Pyryt, B., Murglin, P., 2013, Preferencje konsumentów dotyczące napojów alkoholowych, Problemy Higieny i Epidemiologii, nr 94(3).

[7] Rajkowska, M., Holak, M., Protasowicki, M., 2009, Makro- i mikroelementy w wybranych asortymentach piwa, Żywność. Nauka. Technologia. Jakość, nr 2(63).

[8] TNS, Raport z badania 2013. Spożycie alkoholu w Polsce w 2012 r.

[9] Wyrzykowski, P., 2014, Rynek napojów alkoholowych. Stan i tendencje rozwojowe, Przemysł Spożywczy, nr 68, s. 9–11.

Published

2017-08-31

How to Cite

Suszek-Namroży, A., & Mironiuk, K. (2017). Attitudes and behavior of drinking adults until 40 year of life towards beer. Scientific Journal of Gdynia Maritime University, (99), 96–102. Retrieved from https://ojs.umg.edu.pl/index.php/sjgmu/article/view/200

Issue

Section

Articles