Evaluation of factors influencing the behavior of young mothers on the baby food market
Keywords:
baby food market, consumer behavior of mothersAbstract
The aim of this study was to evaluate the factors influencing the behavior of young mothers on the baby food market. It was found that 87% of women use the ready meals for babies.References
Bona, A., 2011, Jakość dań gotowych dla niemowląt oraz przyrządzanych samodzielnie w opinii matek i w świetle badań laboratoryjnych, praca doktorska, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań, [maszynopis niepublikowany].
[2] Fidler-Witoń, E., Mikołajczak, K., Waberska, M., Miśkiewicz-Chotnicka, A., Walkowiak, J., 2010, Żywienie niemowląt a aktualne rekomendacje, Nowiny Lekarskie, t. 79, nr 5.
[3] Kuberska, D., Suchta, K., 2016, Zachowania nabywców na rynku certyfikowanej żywności dla niemowląt i małych dzieci, Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej, nr 114, s. 81–93.
[4] Lanigan, JA, Bishop, J., Kimber, AC, Morgan, J., 2001, Systematic Review Concerning the Age of Introduction of Complementary Foods to the Healthy Full-term Infant, Eur. J. Clin. Nutr., no. 55(5), s. 309–320.
[5] Opolski, K., 2009, Komentarz do Raportu o polskim rynku żywności dla niemowląt i małych dzieci, w: Raport o polskim rynku żywności dla niemowląt i małych dzieci w okresie czerwiec 2007–maj 2008, Nutricia.
[6] Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 16 września 2010 r. w sprawie środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego (DzU nr 180, poz. 1214).
[7], Rudnicki, L., 2012, Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 The Author(s)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors retain the copyright to their work, licensing it under the Creative Commons Attribution License Attribution 4.0 International licence (CC BY 4.0) which allows articles to be re-used and re-distributed without restriction, as long as the original work is correctly cited. The author retains unlimited copyright and publishing rights.