Evaluation of factors influencing the behavior of young mothers on the baby food market

Authors

  • A. Suszek-Namroży Akademia Morska w Gdyni, Morska 81-87, 81–225 Gdynia, Wydział Przedsiębiorczości i Towaroznawstwa, Katedra Towaroznawstwa i Zarządzania Jakością
  • R. Zabrocki Akademia Morska w Gdyni, Morska 81-87, 81–225 Gdynia, Wydział Przedsiębiorczości i Towaroznawstwa, Katedra Towaroznawstwa i Zarządzania Jakością

Keywords:

baby food market, consumer behavior of mothers

Abstract

The aim of this study was to evaluate the factors influencing the behavior of young mothers on the baby food market. It was found that 87% of women use the ready meals for babies.

References

Bona, A., 2011, Jakość dań gotowych dla niemowląt oraz przyrządzanych samodzielnie w opinii matek i w świetle badań laboratoryjnych, praca doktorska, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań, [maszynopis niepublikowany].

[2] Fidler-Witoń, E., Mikołajczak, K., Waberska, M., Miśkiewicz-Chotnicka, A., Walkowiak, J., 2010, Żywienie niemowląt a aktualne rekomendacje, Nowiny Lekarskie, t. 79, nr 5.

[3] Kuberska, D., Suchta, K., 2016, Zachowania nabywców na rynku certyfikowanej żywności dla niemowląt i małych dzieci, Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej, nr 114, s. 81–93.

[4] Lanigan, JA, Bishop, J., Kimber, AC, Morgan, J., 2001, Systematic Review Concerning the Age of Introduction of Complementary Foods to the Healthy Full-term Infant, Eur. J. Clin. Nutr., no. 55(5), s. 309–320.

[5] Opolski, K., 2009, Komentarz do Raportu o polskim rynku żywności dla niemowląt i małych dzieci, w: Raport o polskim rynku żywności dla niemowląt i małych dzieci w okresie czerwiec 2007–maj 2008, Nutricia.

[6] Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 16 września 2010 r. w sprawie środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego (DzU nr 180, poz. 1214).

[7], Rudnicki, L., 2012, Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012.

Published

2017-08-31

How to Cite

Suszek-Namroży, A., & Zabrocki, R. (2017). Evaluation of factors influencing the behavior of young mothers on the baby food market. Scientific Journal of Gdynia Maritime University, (99), 88–95. Retrieved from https://ojs.umg.edu.pl/index.php/sjgmu/article/view/199

Issue

Section

Articles