Perception of unconventional food by consumers in the age group of 50–60 years old
DOI:
https://doi.org/10.26408/114.03Keywords:
unconventional food, perception, 50 years old consumersAbstract
The aim of the study was to assess the perception of unconventional food by respondents in the 50+ group. The research tool was a questionnaire developed by the first author that included questions about the definition of unconventional food, factors determining purchase and consumption, and identification of specific unconventional food products. Unconventional food involves products from a geographical range that is different from the climate zone where the consumers reside. The results from the survey indicated that respondents lacked adequate knowledge about unconventional food. Indeed, most female respondents also believed that unconventional food was a health hazard. Of note, the results indicated that men in the 50+ age group knew more about unconventional food than female respondents. Further research should focus on sources of knowledge about unconventional food and possible ways to encourage incorporation of these products into diet among the 50+ age group.References
Babicz-Zielińska, E., 2006, Jakość żywności w ocenie konsumenckiej, Gdańskie Towarzystwo Naukowe, Gdańsk.
2. Babicz¬-Zielińska, E., 2010, Postawy konsumentów wobec nowej żywności, Zeszyty Naukowe AMG, no. 65, pp. 16–22.
3. Babicz¬-Zielińska, E., Jeżewska¬-Zychowicz, M., 2015, Wpływ czynników środowiska na wybór i spoży¬¬wanie żywności, Handel Wewnętrzny, vol. 2, no. 355, pp. 5–18.
4. Jeżewska-Zychowicz, M., 2007, Zachowania żywieniowe i ich uwarunkowania, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
5. Jeżewska-Zychowicz, M., 2009, Wybrane zachowania młodych konsumentów na rynku żywności tradycyjnej i ich uwarunkowania, Żywność. Nauka. Technologia. Jakość, vol. 16, no. 3, pp. 126–136.
6. Jeżewska-Zychowicz, M., 2014, Uwarunkowania akceptacji konsumenckiej innowacyjnych produktów żywnościowych, Żywność. Nauka. Jakość Technologia., vol. 6, no. 97, pp. 5–17.
7. Steinka, I., 2009, Akceptacja żywności niekonwencjonalnej przez młodych konsumentów, Żywność. Nauka. Technologia. Jakość, vol. 16, no. 4, pp. 218–226.
8. Steinka, I., Kukułowicz, A., 2011, Wybrane aspekty żywności niekonwencjonalnej. Jakość i bezpie¬czeństwo żywności – kształtowanie jakości żywieniowej w procesach technologicznych, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
Remove 1. Babicz-Zielińska, E., 2006, Jakość żywności w ocenie konsumenckiej, Gdańskie Towarzystwo Naukowe, Gdańsk.
2. Babicz¬-Zielińska, E., 2010, Postawy konsumentów wobec nowej żywności, Zeszyty Naukowe AMG, no. 65, pp. 16–22.
3. Babicz¬-Zielińska, E., Jeżewska¬-Zychowicz, M., 2015, Wpływ czynników środowiska na wybór i spoży¬¬wanie żywności, Handel Wewnętrzny, vol. 2, no. 355, pp. 5–18.
4. Jeżewska-Zychowicz, M., 2007, Zachowania żywieniowe i ich uwarunkowania, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
5. Jeżewska-Zychowicz, M., 2009, Wybrane zachowania młodych konsumentów na rynku żywności tradycyjnej i ich uwarunkowania, Żywność. Nauka. Technologia. Jakość, vol. 16, no. 3, pp. 126–136.
6. Jeżewska-Zychowicz, M., 2014, Uwarunkowania akceptacji konsumenckiej innowacyjnych produktów żywnościowych, Żywność. Nauka. Jakość Technologia., vol. 6, no. 97, pp. 5–17.
7. Steinka, I., 2009, Akceptacja żywności niekonwencjonalnej przez młodych konsumentów, Żywność. Nauka. Technologia. Jakość, vol. 16, no. 4, pp. 218–226.
8. Steinka, I., Kukułowicz, A., 2011, Wybrane aspekty żywności niekonwencjonalnej. Jakość i bezpie¬czeństwo żywności – kształtowanie jakości żywieniowej w procesach technologicznych, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 The Author(s)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors retain the copyright to their work, licensing it under the Creative Commons Attribution License Attribution 4.0 International licence (CC BY 4.0) which allows articles to be re-used and re-distributed without restriction, as long as the original work is correctly cited. The author retains unlimited copyright and publishing rights.