Technical Diagnostics of Damages of Four-stroke Marine Engine Sulzer 3AL 25/30 Using Ratio Changes in the Absolute Pressure of Compression to Absolute Pressure of Boost

Authors

  • S. Drewing Uniwersytet Morski w Gdyni, Morska 81-87, 81–225 Gdynia, Wydział Mechaniczny, Katedra Siłowni Okrętowych

DOI:

https://doi.org/10.26408/105.03

Keywords:

optimization, pressure of compression, pressure of boost, βp ratio

Abstract

This paper presents research results regarding influence of damages (injection system located in the central engine cylinder (cylinder no. 2) or within the engine air supply system for all cylinders) of four-stroke marine engine Sulzer 3AL 25/30 on ratio changes in the absolute pressure of compression to absolute pressure of boost (denominated βp ratio).

References

Kluj, S., 2000, Diagnostyka urządzeń okrętowych, Studium Doskonalenia Kadr WSM w Gdyni, Gdynia.

Kowalski, J., 2015, Wykorzystanie składu spalin w diagnostyce czterosuwowych silników okrętowych, Monografie, Biblioteka Problemów Eksploatacji – Studia i Rozprawy, Instytut Technologii Eksploatacji, Radom.

Piotrowski, I., Witkowski, K., 2012, Eksploatacja okrętowych silników spalinowych, Baltic Surveyors Group Ltd. Sp. z o.o., Gdynia.

Polanowski, S., 2005, Wieloparametrowy model przebiegu ciśnienia sprężania w cylindrze silnika okrętowego, Zeszyty Naukowe Akademii Marynarki Wojennej, R. XLVI, nr 1(160).

Published

2018-08-31

How to Cite

Drewing, S. (2018). Technical Diagnostics of Damages of Four-stroke Marine Engine Sulzer 3AL 25/30 Using Ratio Changes in the Absolute Pressure of Compression to Absolute Pressure of Boost. Scientific Journal of Gdynia Maritime University, (105), 32–40. https://doi.org/10.26408/105.03

Issue

Section

Articles